brak złośliwego targetowania • brak presji psychicznej • zero “dark patterns” i innych cudownych narzędzi zarabiania kosztem zestresowanego konsumenta
1) O co chodzi z deklaracją?
Wiemy, że większość naszych odwiedzających to osoby poniżej 20. roku życia, w tym maturzyści. Z tego powodu stosujemy standard ochrony wrażliwych odbiorców stworzony na podstawie niemal 10 lat doświadczeń pracy z młodzieżą.
Komunikacja i edukacja (ta płatna, ale też też marketing mający do tej sprzedaży prowadzić) ma wspierać naukę, a nie wywoływać lęk, poczucie winy czy presję zakupową.
2) Twarde zasady (co obowiązuje zawsze)
-
- Zero złośliwego targetowania. Nie profilujemy pod kątem strachu, stresu, „skłonności do zakupu”, wyników próbnych, ani „szans zdania”. Zdajemy sobie sprawę (jak w naszej opinii, każdy człowiek posiadający więcej niż 1000 neuronów) że takie komunikaty marketingowe są niemożliwe do spełnienia.
-
- Zero retargetingu reklamowego. Nie tworzymy grup podobnych (look‑alike), nie używamy identyfikatorów reklamowych, nie śledzimy między serwisami w celach reklamowych. Kupujesz i
-
- Zero dark patterns. Brak sztucznych liczników „ to już ostatnia szansa”, „zostało 5 miejsc” bez pokrycia, brak ukrytego rejestrowania, brak pre‑zaznaczonych zgód. „Odrzuć wszystkie” jest tak samo łatwe jak „Akceptuj wszystkie”. Z pełną świadomością, że wykorzystanie tego typu komunikatów pozwala wywierać presję na kupującego odrzucamy te praktyki jako na raz dozwolone i skrajnie niesprawiedliwe w stosunku do konsumenta.
-
- Brak komunikatów wywołujących lęk. Nie używamy przekazów typu: „bez naszego kursu nie zdasz”, „nie masz szans”, „każdy już kupił”.
-
- Minimalizacja danych. Przetwarzamy tylko to, co konieczne do zakupu i dostępu do zajęć:
-
- status koszyka,
-
- status realizacji zamówienia,
-
- dane potrzebne do płatności i wystawienia dokumentów,
-
- dane konta i odzyskiwania dostępu.
Nie łączymy tego z danymi z reklam ani zewnętrznymi bazami profilującymi. Dane przekazujemy do bramki płatności, bo inaczej się nie da.
- dane konta i odzyskiwania dostępu.
-
- Minimalizacja danych. Przetwarzamy tylko to, co konieczne do zakupu i dostępu do zajęć:
3) Czego nie robimy (lista kontrolna)
-
- nie wysyłamy wiadomości z „groźbą straty” („zostało 15 minut, inaczej…”);
-
- nie stosujemy „confirmshaming” („Nie, wolę gorzej zdać maturę”);
-
- nie prowadzimy reklam opartych na wynikach próbnych ani danych wrażliwych;
-
- nie przypominamy agresywnie o porzuconym koszyku, wlaściwie to w ogóle o nim nie przypominamy;
-
- nie używamy pushy/powiadomień w godzinach nocnych ani przedegzaminowych „na nerwach”;
-
- nie prowadzimy jakichkolwiek kampanii płatnych, kierowanych na potencjalnego ucznia/maturzystę.
4) Co robimy zamiast tego (z pełną świadomością możliwości utraty przychodów)
-
- Wprowadzamy „Strefę Spokoju”: zasadę braku jakichkolwiek komunikatów, zmian w ofercie czy kampanii promocyjnych w okresie co najmniej 30 dni przed egzaminem maturalnym. Wyjątek stanowi jedynie komunikacja po-sprzedażowa mająca dostarczyć uczniom dostęp do zakupionego przez nich wsparcia.
-
- Pełna kontrola nad kontaktem: w panelu masz suwak częstotliwości wiadomości i w każdej chwili możesz wypisać się jednym kliknięciem.
-
- Ściągamy do siebie uczniów, w tym maturzystów po przekazaniu im owoców tysięcy godzin pracy. Za darmo i jak najszerzej.
-
- Polegamy na wzajemnych rekomendacjach użytkowników, o które prosimy, jednocześnie celowo nie dając w zamian “prezentów” czy “zniżek”.
5) Dane w komunikatorze i podczas zajęć powtórkowych
-
- Imię/nick, głos, obraz z kamery i czat służą wyłącznie uczestnictwu w zajęciach.
-
- Nie analizujemy zachowania na lekcji w celach marketingowych.
-
- Nagrania udostępniamy tylko jeśli to wyraźnie zapowiemy; nie wykorzystujemy wizerunku do reklamy bez zgody)
- Nagrania udostępniamy tylko jeśli to wyraźnie zapowiemy; nie wykorzystujemy wizerunku do reklamy bez zgody)
6) Zakres odpowiedzialności społecznej
-
- Traktujemy maturzystów i uczniów jako odbiorców wymagających szczególnej ostrożności.
-
- Nasi prowadzący i zespół marketingu przechodzą wewnętrzne szkolenie z etyki komunikacji (język nieoceniający, unikanie presji, konstruktywne wsparcie). Prowadzący spotkanie powtórkowe posiada zaświadczenie o kompetencjach w tym obszarze wydane w związku z udziałem w programie Katedry Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.
7) Zmiany i wersjonowanie
Ta deklaracja stanowi uzupełnienie Regulaminu i Polityki prywatności oraz esencję misji realizowanej przez ten Serwis. Jeśli kiedykolwiek będziemy chcieli ją zmienić, zrobimy to jawnie, z podaniem daty i krótkiego uzasadnienia i zachowaniem poprzedniej wersji.
Deklarację podpisuje